diumenge, 27 d’octubre del 2013

Mite 4 Talentosos sí, però....


Sí, tenen molt bons resultats en una àrea concreta, però en les altres no destaca...  per tant no ens trobem davant d’un infant amb altes capacitats. Les persones que fan servir aquests raonaments novament estan confonent capacitat amb rendiment. 

Aquest raonament els porta a potenciar aquesta àrea brillant o de vegades a l’opció contrària, com que aquesta àrea ja brilla cal treballar tota la resta. En qualsevol cas és un error pensar que les persones amb talents simples (en una àrea determinada ) o compostos (en vàries àrees) no necessiten una atenció especial.

No hem de perdre de vista que en la literatura d’investigació el tema és ben present. Trobem escrit per Treffinger y Feldhusen l’any  1996 que “los talentos emergen y crecen evolutivamente, y para algunos no llegan a emerger porque no se produce una adecuada estimulación en la escuela y la familia. Es imperativo que todos los que trabajan con jóvenes vean los talentos y potencialidades como algo educable y emergente, y no como algo fijo e inmutable".


Els alumnes que tenen un talent acadèmic i el posen en pràctica sovint són els que els molts professors identifiquen com alumnes d’altes capacitats perquè el seu talent es centra principalment en les àrees lingüístiques i matemàtiques, les que més es fan servir a l’escola.  Tornem al problema de la identificació i a confondre capacitat  que és un punt de partida amb talent que és un punt d’arribada, El talent és la capacitat posada en marxa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada