dijous, 24 d’octubre del 2013

Mite 2 Les altes capacitats es veuen en els alts rendiments


No, no, no i mil vegades no !!!!. 
Perquè hi ha qui creu que si no hi ha rendiment no hi ha capacitat ??????? 

Vistos els resultats que aporten els científics podem afirmar que moltes vegades sí que hi ha capacitat però ningú l’ha despertat. S’han de donar les condicions idònies perquè aquestes capacitats es posin en marxa.

Quan trobem un alt rendiment podem tenir unes altes capacitats però a l’inrevés no sempre és correcte. Les altes capacitats es converteixen en talents quan les treballem, quan donem als infants i joves les eines adequades per que puguin fer servir els recursos que els portaran a aplicar les seves capacitats.


Hi ha molts alumnes amb un diagnòstic ben fet que tenen mestres que pensen que com els alumnes no han assolit una excel.lència acadèmica realment no són d’altes capacitats. Estem acostumats a jutjar pels fruits però continuant amb el símil agrícola els arbres han d’estar ben treballat (sembrats en terra bona, ben alimentats, podats, cuidats, fumigats...) perquè en surti un bon fruit. Alguns alumnes no han rebut aquest tracte que permeti que surtin aquests fruits excel.lents i ells són els primers que creuen que no poden, que són diferents, que no arriben i tot això és mentida.  Ells mateixos cauen en el parany de confondre capacitat i rendiment. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada