No, no, no i mil
vegades no !!!!.
Perquè hi ha qui creu que si no hi ha rendiment no hi ha capacitat ???????
Vistos els resultats que aporten els científics podem afirmar que moltes
vegades sí que hi ha capacitat però ningú l’ha despertat. S’han de donar les
condicions idònies perquè aquestes capacitats es posin en marxa.
Quan trobem un
alt rendiment podem tenir unes altes capacitats però a l’inrevés no sempre és
correcte. Les altes capacitats es converteixen en talents quan les treballem,
quan donem als infants i joves les eines adequades per que puguin fer servir
els recursos que els portaran a aplicar les seves capacitats.
Hi ha molts
alumnes amb un diagnòstic ben fet que tenen mestres que pensen que com els
alumnes no han assolit una excel.lència acadèmica realment no són d’altes
capacitats. Estem acostumats a jutjar pels fruits però continuant amb el símil
agrícola els arbres han d’estar ben treballat (sembrats en terra bona, ben
alimentats, podats, cuidats, fumigats...) perquè en surti un bon fruit. Alguns
alumnes no han rebut aquest tracte que permeti que surtin aquests fruits
excel.lents i ells són els primers que creuen que no poden, que són diferents,
que no arriben i tot això és mentida. Ells mateixos cauen en el parany de confondre
capacitat i rendiment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada