Alguns ja fa dies que el curs se’ls fa pesat... la calor, les presses, l’acumulació d’exàmens i proves d’avaluació, els canvis que s’albiren (final amb aquell mestre amb el qual ja han fet vincle, la possible mestra del curs vinent que no coneixen o coneixen només des de fora, algunes escoles fan canvi de grups, o fins i tot haurà de fer un canvi de centre al final d’una etapa). En algunes escoles és el moment de les colònies o convivències, de festivals de fi de curs, de trobades amb les famílies, de graduacions... Mil coses que desestabilitzen aquells que necessiten pau i rutines... massa emocions que no sempre poden pair.
A més, s’acosta
un temps encara més incert: les vacances. En edat escolar depenen dels pares i
de les activitats familiars: quan es poden fer vacances, si es faran coses
junts potser fora de casa, què farem en el temps en el qual els pares segueixen
treballant i ells tenen vacances. Sempre són els pares que organitzen les
activitats dels seus fills segons les seves possibilitats. És bo poder-los
escoltar, però no per fer el que diguin, sobretot si no és possible, si no per
tenir en compte les seves propostes i/o explicar i argumentar perquè n’hem
hagut de triar unes altres. El seu cervell ho entén tot, malgrat el seu cos no
sempre pugui o vulgui fer-ho. Hem de parlar al seu cervell, i que el seu
cervell i el seu cos es posin d’acord.
Podem ajudar-los
a triar proposant diferents opcions possibles o obrint a opcions impossibles de
les quals potser en podríem agafar una part, somiar-les o tenir-les com
objectius per més endavant...
Hi ha coses molt
senzilles, i gairebé sense cost econòmic; i d’altres que requereixen un
capital. Cal tocar de peus a terra i saber quina és la situació familiar i què
és possible. Cal triar i remenar, actualment el món ens permet un ampli ventall
de possibilitats que cal conèixer si volem poder triar.
A l’estiu hi ha
temps per a tot: per aprendre, descansar, llegir, cuinar, jugar, badar, fer
manualitats, passejar, fer esport, gaudir d’espais poc usuals com la platja o
la muntanya però jo sóc partidària de fer llistes i anar tatxant perquè sinó va
passant el temps i ens queda tot per fer... corren per les xarxes llistats
d’activitats que potser us poden inspirar i podeu comentar amb els vostres
fills... i elaborar en llapis el vostre propi llistat que implica que no està
tancat, que hi podem afegir o eliminar, posposar activitats.
L’estiu és un
temps molt ric i no se’ns hauria de fer llarg. Veiem la possibilitat de marcar
unes altres rutines diferents del temps d’escola, però hi ha d’haver un marc
definit. Potser la primera setmana pot ser de repòs i desconnexió però després
cal la rutina d’estiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada