La psicologia
educativa és una àrea de coneixement ben consolidada amb més de cent anys d’aportacions
científiques a escala internacional. Però, tot i així, no és fins fa pocs dies,
a l’octubre 2013 que s’ha aprovat a la Universitat Complutense de Madrid un “Máster
en Psicología de l’Educación”. Els titulars de les places escolars són encara
generalistes amb una amplia formació de base però una formació específica que s’han anat fent de
manera, gairebé, autodidacta.
En aquests
darrers temps he parlat amb molt psicòlegs escolars d’escoles concertades, privades,
i professionals que treballen a diferents EAPs i la seva formació en altes
capacitats és nul.la o molt escassa. Coneixen el concepte però no com adaptar l’activitat
docent a aquests infants i joves. Tenim un greu problema. Cal treballar
seriosament en la formació dels professionals que assessoren els mestres i estan
en contacte amb els infants. Ara és el moment de la Formació!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada