dijous, 14 de novembre del 2013

Mite 9 Els fem diferents....


Aplicant una diferenciació en el seu tractament escolar els fem diferents als altres. Però... reflexionem per un instant... Faríem servir aquesta mateixa expressió per parlar d’un nen sord o amb síndrome de Down. El que els fa diferents no és el tracte que reben. La diferència és anterior. El tractament diferenciat el que fa és igualar-los i que rebin el que necessiten.

En aquest punt hi ha també la creença de base que si els fem diferents es creuran superiors. És cert que algun nen o nena pot tenir aires de superioritat però això no depèn de la capacitat sinó de la manera de portar-la. L’educació en la diversitat és important per aconseguir que ningú se senti per sobre els altres per tenir alguna cosa que l’altre no té, ni tampoc per sota per no tenir-ho.

Deixaríem de posar ulleres a un infant perquè no es sentís diferent? Faríem menjar gluten a un infant intolerant? O posarem els mitjans perquè puguin ser persones completes des de la seva situació.


Desgraciadament molts infants i joves d’altes capacitats no es senten superiors sinó molt diferents i inferiors. És cert que són diferents. Només cal apropar-s’hi i parlar amb ells una estona per veure que no és un posat, que és una essència que busca desplegar-se, que necessita desplegar-se. Una mica de temps i una mirada sense prejudicics. No els fem diferents. Són diferents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada