El tema de l’ús
del temps de pati sol preocupar a les mestres d’Infantil i Primària quan tenen
alumnes d’altes capacitats. Els observen i no els agrada que estiguin sols o
que facin coses “poc habituals” en el temps de pati. Novament hem de parlar
d’una gran diversitat en infants i joves al encarar el temps de pati. La
vivència del pati depèn de molts factors i avui us presento uns quants
exemples:
Al Ramon li
agrada molt el futbol i és molt bo marcant gols. Per a ell el temps del pati és
un temps desitjat. Els dos dies sense pilota també sap jugar a altres jocs i
els gaudeix. Sempre torna a classe suat però content.
Al Marc li agrada
anar a la seva. Mai li ha agradat el futbol, però ara ja sap que si vols ser
algú a classe has de jugar a futbol. Hi ha molta diferència amb els seus
companys i ell no té cap pràctica amb la pilota. Corre per la pista amb ells. Funciona en
paral·lel, fa de públic, de marcador i d’àrbrit a l’ombra. Està allà, voldria, no
interacciona amb els altres però està bé, no ho necessita. Torna content a
classe quan s’acaba el pati.
A l’Arnau no li
agrada el futbol, amb ell li agrada anar a les jardineres del pati a buscar
insectes. Li encanten els bitxos bola. També gaudeix amb el Felip juguem a jocs
en els que són exploradors o astronautes... tot amb molta imaginació, de
vegades s’hi afegeixen altres companys però habitualment estan tots dos sols,
no necessiten ningú més.
La Laura surt al
pati amb un llibre. Busca un racó amagat per llegir. Si la veu la mestra li diu
que ha de jugar amb els companys, que el pati és un temps per jugar però ella
prefereix llegir.
La Mònica, tot i
que fa Primer de Primària gaudeix compartint l’estona de pati amb les nenes de
Sisè. La mestra vol que jugui amb les seves companyes i ella té un sentiment
ambivalent està bé amb les grans i sent que traeix a les seves companyes de
Primer, però amb elles s’avorreix molt.
L’Andreu quan
surt al pati marxa el més lluny possible, necessita un temps sol. Després juga amb
els companys una estona però necessita el seu temps sol... silenci, pau...
A l’Alba no li
agrada gens el pati, preferiria seguir aprenent coses. No necessita descansar,
necessita aprendre. No vol parar... prefereix endreçar la classe, preparar les
coses per la classe següent...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada