Arriba un moment
que ja no cal que la mare o el pare prepari cada dia la motxilla per anar a
l’escola l’endemà. Hi ha vegades que es torna un hàbit còmode per la mare, però
només li comunica a l’infant que no és prou capaç per preparar-se la bossa,
endreçar l’habitació, fer-se el llit, preparar-se l’esmorzar o tenir cura de la
bossa d’esport... Si creiem que ha arribat el moment cal parlar amb el fill o
la filla, i començar a fer-ho junts perquè vegi com fer-ho. Mica en mica, anirà
agafant traça; i en un temps podrà fer-ho sol/a necessitant només la nostra
supervisió. Sovint alguns infants s’hi arrepengen, ja els va bé que ho facin
els adults; i a més, si hi ha qualsevol problema sempre tenen algun culpable a
mà. Altres estan molt contents de començar aquest procés que indica que es van
fent grans i que van cremant etapes. N’hi ha que volen créixer i agafar
responsabilitats.
Cal posar la lupa
a cada infant, i saber quina és la seva situació per poder-lo ajudar i
acompanyar en el procés de fer-se grans. Hem de saber explicar-li perquè hi
vegi els avantatges reals. Podem treballar des de les seves responsabilitats
escolars i també de les feines de casa que repartim entre tots i totes, i que
van canviant amb l’edat.
Per alguns infants
el fet de fer-se gran, tenir responsabilitats, haver de fer coses té un impacte
negatiu. Però sabem que no tot és “negatiu”. També pot canviar l’hora d’anar a
dormir segons les edats. Quan entre dos germans hi ha dos o tres anys de
diferència, poden quedar separats per quinze minuts a l’hora d’anar a dormir.
Aquests temps pot ser significatiu perquè el gran es senti gran i el petit
sàpiga que quan creixi també tindrà aquests privilegis que dona el temps i la
responsabilitat assolida. Créixer té “pros i contres”, però els “pros” sempre
guanyen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada