dijous, 22 de maig del 2025

Dijous 22 de maig Tanquem el curs /Preparem el vinent

 

Estem en el tercer trimestre, a punt d’acabar el curs. En el cas dels alumnes d’altes capacitats cal que quedi registrat el que s’ha fet de diferent o específic. Això ens permetrà que un cop acabat el curs puguem preparar el curs vinent.

Els alumnes que tenen totes les matèries superades ja tenen dos terços de curs tancats i estan en la recta final. Els docents, en aquest moment, treballem en dos cursos alhora sobretot pel que es refereix als alumnes que requereixen una atenció específica. És molt convenient agendar una entrevista de tutoria amb els alumnes d’altes capacitats en concret per valorar el curs, no només la feina de l’alumne. Si li donem la informació abans i si sap que l’escoltarem (no que farem el que ens digui, només que tindrem en compte el que ens digui) de ben segur que funcionarà. L’hem d’escoltar, saber què en pensa. Recordeu que hi ha infants i joves que són políticament correctes i que difícilment ens diran el que pensen, ens diran el que creuen que nosaltres volem sentir. Tot i així, val la pena provocar aquesta sessió perquè potser fins ara mai li han demanat la seva opinió i pot ser un punt d’inflexió. En aquesta valoració podem veure quina és la seva vivència en les diferents matèries. Com viu les classes. Si s’avorreix (no aprèn coses noves, la velocitat és molt lenta, sent que els companys no deixen avançar...) en algunes matèries. Si participa en les classes, si realment aporta. Si les tasques proposades li són fàcils o difícils, si les presenta amb cura, si troba interessants les tasques escolars, si voldria proposar alguna activitat. També podem repassar com ha viscut les activitats especials i les sortides escolars. Si se li proposen activitats específiques també escoltarem la seva opinió.

Un cop escoltat l’alumne, buidant la informació i combinant-la amb la nostra observació-reflexió i la de la resta de professors. Podem trobar-nos amb el tutor del curs vinent, la persona responsable de la comissió de diversitat o mestre d’educació especial i podem començar a embastar el curs vinent. És un treball d'equip molt interessant. 

No hauria de passar que a setembre tornem a partir de zero i ens passem un temps observant i sense iniciar l’activitat específica. No cal posar el comptador a zero cada setembre...no podem permetre que al setembre tornem a començar... el tutor l’ha de conèixer i la resta de professors per valorar si li cal un acompanyament específic. Això vol dir perdre inútilment el primer trimestre en atenció específica. Si fem això anul·lem la bona feina feta fins el moment. La feina d’aquest curs ens ha de servir perquè el setembre sigui una continuació d’aquelles coses que han funcionat sense tornar-les a qüestionar i introduir aquells canvis que es poden ja preveure des d’aquest curs pel proper (per canvi de centre, de matèries, de companys...).

A l’estiu podem valorar què farem d'específic el curs vinent, com bastir-lo per tal de que hi hagi una preparació real i una reunió abans de l’inici del curs amb el tutor i presentar la proposta de nou curs. D’aquesta manera començarem treballant de manera específica i adequada des del primer dia de classe del curs 2025-2026.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada