dilluns, 13 de gener del 2020

Una altra vegada, repassem!!!! (Docents)


-Què heu fet avui al cole?  - “Buf! Una altra vegada repassem!” És una resposta terrible que es repeteix cada vegada que tornem de vacances, sobretot a Primària. Si no en tenen prou amb la lentitud en l’exposició dels aprenentatges que es suposen nous en tots els infants, però en ells no ho són; han de patir la repetició que suposa el repàs post vacances. Alguns alumnes pregunten si podrien arribar a l’escola uns quants dies després, un cop haguem deixat de “perdre el temps” amb la redacció del què hem fet durant les vacances o què ens han portat els Reis, la repetició del traç de les lletres; la repetició de les sumes, restes, multiplicacions o divisions que ja sabem fer... 

En el fons molts alumnes d’altes capacitats que estan interessats en aprendre xuclen del món. Tenen una gran memòria i una manera de relacionar els continguts molt particular i diferent dels altres. Un contingut connecta amb altres sovint inusuals. L’aprenentatge en aquests infants és il·lusionant, ràpid... quan ho veiem com a docents o com a pares sabem que els hem de donar l’aliment que necessiten. 

Afortunadament en molts centres estan repassant de manera diferent perquè repassar no és repetir. Podem arribar de moltes maneres diferents. Podem presentar els coneixements o els procediments de moltes maneres diferents. La novetat els ajuda a continuar aprenent, als infants d’altes capacitats i també a molts d’altres.

El sentit comú ens diu que “planta que no regues, planta que mor”. Amb aquests infants i joves passa el mateix. Hem de regar les seves ganes d’aprendre, la seva curiositat, perquè sinó s’assequen. Han de tenir bona llum, bon aire, i l’humitat adequada. Aquí apareix la creativitat, en la manera de presentar-ho. Ara és el moment de preparar el proper repàs post vacances... ho farem com sempre?   

     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada