Els legisladors tenien tan clar que el Primer
curs de Batxillerat no era Cinquè d’ESO que van crear la figura de l’avaluació
0. És una valoració que informa a l’alumne que està treballant en la línia
correcta. Aquesta valoració ajuda a l’alumne a ser conscient del que es
necessita en aquesta nova etapa.
Com que és un element positiu alguns centres l’han
incorporat per donar una primera informació de l’aprofitament dels alumnes. És
un primer moment per ajustar l’esforç. A Batxillerat l’excel·lència acadèmica
és imprescindible entre els joves amb altes capacitats perquè solen necessitar
molt bones notes per després poder escollir el que vulguin fer a la universitat.
És un temps on és essencial saber què demanen i donar el que demanen. És una
època en la qual “el toca no negociable” ho envaeix gairebé tot i deixa molt
poc espai al que m’agrada i fins i tot al “toca negociable”. Necessitem una
molt bona disciplina de feina i ajustar molt bé el que cal fer perquè els
esforços siguin efectius.
Sabem que hi ha molta diversitat entre els
alumnes d’altes capacitats i novament es fa palesa en el moment de rebre
aquests resultats i en la gestió que en fan. Alguns reben la primera mala nota
de la seva vida escolar i això, a part de no ser plat de gust, pot ser rebut de
moltes maneres però sempre amb molt intensitat. A partir d’aquí algú es pot
quedar només amb la literalitat i el detall: ja veu que no podrà entrar a
Medicina i això el deixa paralitzat, deprimit i en un bucle de negativitat del
que no pot sortir. La mateixa situació per a un altre alumne més pràctic i
resolutiu és un revulsiu per analitzar la situació, decidir mesures correctores
i posar-se en marxa sense perdre temps.
Hem parlat de la necessitat del VINCLE.
Aquests alumnes de Batxillerat sovint són encara fràgils en la part de la
gestió emocional per la seva intensitat, hipersensibilitat, nivell d’autoexigència,
perfeccionisme... Alguns han fet compactacions de cursos i poden tenir un o dos
anys menys que els seus companys. A Batxillerat sembla que hi ha la consigna
entre els professors de que els alumnes s’han d’espabilar però n’hi ha que
necessiten un cert acompanyament. I per
a ells és imprescindible. Ja no els hem de portar de la maneta, seria ridícul,
absurd i no els ajudaríem gens però necessiten poder parlar, contrastar, veure
com fer-ho, tenir informació. És imprescindible que trobem un moment per parlar
amb ells. No és molta estona però ho necessiten sigui per felicitar els bons
resultats, sigui per a confirmar el canvi que ells ja han pensat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada