dijous, 19 de desembre del 2013

Formació sobre Altes Capacitats als centres educatius


Em sembla excepcionalment clara una part del quart capítol del llibre “Propuestas para una escuela del siglo XXI” de Fernando Trujillo. Novament ens trobem amb algú que parla sobre l’escola en general. Parla d’una manera clara sobre l’escola inclusiva però només una vegada, i de passada, fa referència als alumnes d’Altes Capacitats.

Parla de la millora com l’estat natural dels centres educatius. El repte és estar a l’alçada de les circumstàncies perquè es van produint canvis i l’escola hi ha de respondre.

Cal acabar de manera urgent amb el discurs del fracàs. No ens podem instal.lar en l’actitud de plany. Evidentment hi ha coses que no funcionenen i d’altres que són molt millorables però no ens podem quedar plorant i plegats de braços. L’autor hi afegeix una sèrie de raons: perquè és desmotivador, perquè redueix l’auoestima, perquè genera baixes pexpectatives, i perquè provoca una actitud negativa de la societat cap al sistema.

Proposa fer una anàlisi sensata de cada centre educatiu en concret i fer un gir positiu amb una actitud proactiva, amb necessitat de canvi i partir de l’expertició. Sabem d’on venim i on volem anar per fer aquest canvi potser ens cal formació, orientació o acompanyament.

Realment el canvi arriba quan el centre el considera necessari, llavors es fa un gir en positiu.

Per això és imprescindible que les famílies dels alumnes d’Altes Capacitats amb diagnòstics complets aportem a l’escola la necessitat de que els infants d’aquestes característiques tinguin el tractament que necessiten. Alguns professionals sabem, per experiència, que si estan ben atesos la resta de la classe també se’n beneficia. 

La Formació es pòt fer de moltes maneres però la més còmoda, amb els mitjans que comptem avui, és on line. Hi ha cursos homologats pel Ministerio de Educación d’iniciació o d’aprofondiment, que es poden fer de manera privada o financiats per la Fundació Tripartita sense cost adicional per l’escola. Només cal posar-s’hi. 

Per tant .... què estem esperant perquè les escoles del nostre país, amb infants diagnosticats, iniciïn aquest procès de formació i acompanyament? Està a les nostres mans !!! 

TRUJILLO SAEZ, FERNANDO “Propuestas para una escuela del s.XXI” col. Educación Activa ed. Catarata Madrid 2012.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada