dijous, 4 d’octubre del 2018

Formació de Mestres/Professors (Docents)


Quantes vegades hem sentit, parlant d’un alumne identificat amb altes capacitats, que algun mestre/professor deia: “vols dir? jo, no ho veig”;  “no destaca”; “no brilla”; “hi ha altres alumnes molt millors a classe”; “comet molts errors”; “sempre està despistat”; “no presenta res a la seva hora”; “és lent treballant”; “no acaba mai el primer”; “és molt desendreçat”; “la seva lletra o la seva presentació és molt millorable”; “li costa seguir normes”; “desafia l’autoritat”, “m’omple de preguntes estranyes”, “li costa estar quiet”, “s’està acabant el curs i encara no hi ha manera que es posi la bata sol. "sempre l’he d’avisar”, “li costa treure el material de la següent assignatura”, “té a la taula el material de diverses matèries”, “el seu calaix/la seva taquilla és un desastre”....

Totes aquestes respostes el que ens estan mostrant és que aquests docents necessiten formació en altes capacitats perquè ni han connectat amb l’infant/jove, ni llegeixen entre línies, ni saben què han de mirar...

Amb les altes capacitats passa com amb tantes coses... pocs n’han estudiat però tothom pensa que en sap perquè se li han enganxat una colla de mites o de veritats sense comprovar que prenen com a vàlides quan no com a veritats escrites en pedra. El problema més freqüent és quan els docents igualen altes capacitats amb alt rendiment. Afirmen que si no hi ha alt rendiment no hi ha altes capacitats. Això, clarament no és veritat. És cert que hi ha alumnes d’altes capacitats que presenten alt rendiment però no tots són d’alt rendiment.

Alguns mestres/professors estan esperant alumnes d’alt rendiment i políticament correctes. Aquells alumnes 10: alt rendiment, bon seguiment de normes, bones relacions socials, ... en definitiva, excel·lència en tots els aspectes. Això no es dona sempre.

Es necessita una bona formació i un canvi de mirada. És imprescindible ser porós. La sensibilitat de passar del pensament monolític a deixar-se orientar per professionals que coneguin la situació. No cal moltíssima informació, cal formació i sensibilitat. Una formació que ens permeti identificar-los i a continuació atendre’ls.

Seria ideal que tots els centres disposessin de tot el personal sensibilitzat i format que poguessin fer tant la feina de predetecció com l’atenció tant dins com fora de l’aula.

Sovint es posa la falta de recursos com  excusa per no posar fil a l’agulla. És cert que els centres tenen molts fronts oberts i moltes formacions pendents però aquesta no es pot obviar. Es pot fer en paral·lel amb altres formacions. Conèixer i treballar amb els alumnes de les altes capacitats és una necessitat avui als centres educatius. Cada centre ha de treballar amb els seus mitjans i es pot fer molt.


Si voleu informació podeu posar-vos en contacte amb nosaltres Us informarem sense compromís. atencioaltescapacitats@gmail.com 646 48 61 59

La fotografia pertany a una formació als professors d'ESO a Maristes Igualada.




   


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada