Les intervencions educatives que corresponen als alumnes d’altes capacitats tan si són grans adequacions o petits detalls haurien d’aparèixer a les notes, sobretot a les de final de curs. Hauria de quedar constància del que hem fet durant el curs i d’aquesta manera podem preparar el curs vinent.
Si hem fet una intervenció en la part tutorial es pot fer la referència a l’atenció personalitzada. Si hem atès de manera sistemàtica a un alumne concret ens ha ajudat a fer camí en companyia. El que hem fet i quin resultat hem obtingut. La feina pot haver estat centrada en temes emocionals (com es sent, com es mostra), socials (com es relaciona, com descodifica les relacions socials i s’hi adapta...) o conductuals (seure bé, aixecar la mà abans d’intervenir a classe, fer intervencions adients, començar i acabar la feina, millorar la lletra i/o la presentació, presentar les tasques en temps i forma, revisar els exercicis o exàmens abans de lliurar-los). Pot ser una anotació en l’informe sempre positiva i motivadora, fins i tot si cal dir que està en procés i va avançant cap a l’objectiu que encara és llunyà.
Pot ser que haguem fet activitats d’ampliació i
aprofundiment. Treballs en paral·lel a classe o a casa amb presentació al grup
o no. Individuals o en petit grup. Participat en xerrades de cursos superiors. Recordeu
que hi ha moltes maneres de fer les coses i d’avaluar-les però per tradició
alguns mestres només fan servir l’examen i la “llibreta”. Podem deixar
constància dels treballs extres que ha fet i de l’avaluació tan del resultat
com del procés.
És possible que aquests extres no quedin reflectits en
les notes numèriques perquè ja són prou altes, però en les notes de juny hi
hauria d’haver un reconeixement i una valoració. Molts fan i treballen perquè
els agrada aprendre, però altres necessiten un petit estímul que pot arribar en
forma de valoració positiva o reconeixement particular en les notes.
En alguns casos s’està fent una acceleració parcial i en
aquests cas hi ha matèries que no s’han cursat i d’altres que sí. Cal que tot
estigui ben registrat i coincideixi amb
el Pla Individualitzat. D’aquesta manera hi haurà una constància oficial del
que ha cursat aquest alumne en concret. En paral·lel seria bo que es plantegés quins
coneixements o procediments no ha pogut treballar perquè ho pugui fer, amb
molt de gust, en el temps d’estiu. Generalment són alumnes que no els espanta
la feina, al contrari, gaudeixen aprenent
però els molesta molt fer tasques repetitives i sense sentit. Necessiten
nous estímuls i aprenentatges, i anar pujant en l’escala del coneixement sense deixar forats buits perquè la seva escala por ser molt alta i necessiten una
bona fonamentació.
Si a l'escola o a l'institut, s’està fent alguna cosa especial, per petita que sigui, serà molt bo que quedi reflectida a les notes: per a ells, per a informació dels pares i
de la bona tasca realitzada pels mestres amb tots els entrebancs i falta de
mitjans.
Ara estem a temps... comencem-ho a pensar i preparar. Pot
ser una senzilla frase però ha de quedar constància.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada