dimarts, 19 d’abril del 2022

Tercer trimestre (Docents i Pares)

 


Quan tornem de vacances de Setmana Santa... és que el curs va arribant al final. Ara tenim el joc del got mig ple o mig buit. Però no depèn de com ho vulguem veure. La realitat és molt tossuda.  La realitat és que ja hem viscut dos trimestres i ens queda només el darrer, i aquest és molt curt. És el de tancament i per tant el que ajuda a afinar l’evolució. Per tant, és un trimestre important. Amb la importància de la consolidació o del canvi comencem les classes en aquest mes d’abril a punt d’acabar...


Comencem mesurant les nostres expectatives. Cal començar “amb el peu dret” alhora que sabem que els primers dies hi haurà moments de ritme caribeny perquè hi ha qui pensa que la rentrée s’ha de fer poc a poc. La lentitud i el repàs poden presidir algunes de les sessions però ben aviat tornarem a agafar la velocitat de creuer... A més tenim la frenada de Sant Jordi que sol ser un moment d’activitats especials. (un moment fantàstic si està ben preparat)


En aquests primers dies, és convenient que els docents reforcin el vincle i escoltar si l’alumne ha pensat en alguna proposta per fer a classe o a casa. La segona setmana ja li podeu presentar la possibilitat de fer alguna proposta concreta d’ampliació o aprofundiment.


Aquest tercer trimestre, per alguns, és un trimestre de consolidació. Si fins al moment hi ha hagut un bon funcionament i aprenentatge, res ens fa pensar que h hagi d’haver canvis en negatiu, per això pensem que hauria de ser un temps de consolidació.


Per altres alumnes pot ser un bon moment de canvi i millora. Mil motius ens poden haver fer arribat a una situació de mals resultats o de comportament disruptiu. Aquest pot ser un punt d’inflexió i de canvi. Si es dona aquest cas, tots (alumne, docents i pares) haurem de posar de la nostra part. No és gens fàcil posar el comptador a zero, donar possibilitats reals de canvi, creure – tots plegats- que la millora és possible. Sabem que sovint necessitem algun ajut extern. Hi ha vegades que un canvi d’ambient, d’escenari és molt positiu perquè sense voler els actors secundaris mouen als protagonistes a mantenir les activitats disruptives i fan molt difícil el canvi.     


Aquest trimestre ens ajudarà a consolidar bons resultats o a poder-hi arribar. Tots: família, docents i els propis alumnes estem cridats a aconseguir-ho. Si tenim infants o joves d’altes capacitats entenem que per llei natural i per “egoisme social” hauríem de treballar perquè sigui possible el desenvolupament de les seves característiques i l’optimització de les seves capacitats. Avui, primer dia de classe post vacances estem a temps!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada