divendres, 8 d’abril del 2022

Atenem les altes capacitats a l’escola


Les escoles fa molts anys que treballen la diversitat. Diversitat entesa com a dificultats d’aprenentatge. Ara, que fa un temps que tenim infants i joves identificats amb altes capacitats es presenta la necessitat d’atendre aquests infants i joves. Moltes escoles són conscients de que en aquests moments és important plantejar-se la necessitat de conèixer aquesta situació i atendre-la.

Sóc pedagoga de formació i des de sempre he viscut immersa a l’escola. El meu pare va començar als seus disset anys amb la primera escola l'any 1953 i des d’allà va arribar a ser president nacional de l’ensenyament privat. A l’escola hi he fet tots els papers de l’auca fins el 2012 que vaig haver de tancar l’escola per problemes econòmics. És en aquell moment que entro en contacte amb les altes capacitats i em trobo que hi ha identificació, tractament pels infants i joves que pateixen aquesta situació però no trobo gaire intervenció educativa a casa i a l’escola quan les altes capacitats són una situació i no un problema. Aquest és el meu àmbit de feina que porto arreu de Catalunya. He treballat a molts municipis i per destacar-ne els extrems parlaré de Reus, Girona, Cardona, Ribes de Freser o Tàrrega. Aquest curs 2021-22 estic treballant acompanyant alumnes des d’infantil a Batxillerat a 6 centres públics, 10 centres concertats i 2 centres lliures, d’arreu del territori català. Tot això em dona una perspectiva global que em permet haver posat en marxa un protocol específic per a les altes capacitats a les escoles. No és un protocol tancat sinó que es pot adaptar a tot tipus d’escoles segons les seves necessitats. La idea és que les altes capacitats s’atenguin des de la professionalitat però també des de la normalitat sense fer coses estranyes, integrant-ho en el dia a dia de l’escola.

Per això us proposo treballar en quatre àmbits diferenciats:

- El centre en general. Des de la direcció fins a la web.

- Els professors: formació i acompanyament amb proposta de recursos propis.

- Els alumnes: atendre tant els identificats com els amagats.

- Els pares: Escola de Pares trimestral i atenció personalitzada si ho desitgen. 

Sovint hem de trencar mites i prejudicis. Però quan hi ha acompanyament, quan hi ha un interlocutor a qui preguntar i amb qui treballar tot és més fàcil.

L'objectiu és que aquests alumnes siguin la millor versió d'ells mateixos i que puguin desplegar les seves capacitats. És una inversió molt seriosa com a país i com a centre educatiu.

La necessitat és evident. La resposta és possible. Si voleu contactar amb mi, el meu telèfon és el 646 48 61 59 i el meu mail atencioaltescapacitats@gmail.com 

Si us agrada el projecte ens posarem d’acord. Parlem-ne! Sóc Sílvia Llucià, us atendré des de Barcelona però estic a la vostra disposició i em puc desplaçar on necessiteu.

Arriben les vacances de Setmana Santa i el tercer trimestre... potser és un bon moment per anar dibuixant el curs vinent. Estic a la vostra disposició. 

Ara és el moment de posar fil a l’agulla. 


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada