dijous, 28 de gener del 2021

Preparem el Carnaval (Docents i Pares)

Per iniciar el tema del Carnaval hem de parlar de diversitat dins de les altes capacitats. Jo hi he trobat gairebé de tot. Des de qui seria feliç sent el Rei Carnestoltes i llegint el Pregó, ben disfressat, posant-se cada dia els objectes més inversemblants fins aquells que comencen a somatitzar quan arriba el febrer perquè no poden suportar la vergonya pròpia i aliena d’aquestes dates. Per uns l’emoció es viu en positiu i pot ser desbordada i pels altres també es desborda però en negatiu. També hi ha qui ho viu com una etapa més i fa el que toca mirant de passar desapercebut. Alguns d’ells pateixen per la seva hipersensibilitat dels sorolls (batucades), la música a gran volum (a les rues), l’aglomeració de gent...

Novament cal posar la lupa en cada infant o jove i veure el que necessita. Alguns han treballat el tema i ens ho poden explicar bé però d’altres poden donar una resposta “No vull participar” que significa “No em preguntis” però que vol dir “Aquest tema l’hem de treballar”.

Les fetes són importants però és important trobar quin ha de ser el seu paper en la festa (i el de tots els infants però ara parlem de les altes capacitats). Tothom hi hauria de poder participar des de la seva manera de ser i fer. Evidentment és més fàcil quan encasquetem una disfressa a tots i esperem que tots facin el mateix (gaudeixin, facin una dansa o una rua)  però això no és real ni satisfactori per a tothom. 

Podem proposar diferents maneres de viure la festa? Les festes s’han de preparar, viure i guardar. Si tenim una visió oberta podem proposar mil coses segons les edats... aquí teniu algunes idees:

- Ajudar al disseny i confecció de les disfresses o complements.

- Ajudar al disseny i preparació del maquillatge.

- Ajudar a triar la música o a preparar la coreografia.

- Ajudar amb l’equip de música.

- Ajudar en tasques administratives.

- Ajudar en l’organització al servei d'ordre.

- Estar de cap de grup en la rua.

- Preparar texts o cartells per animar a la participació.

- Fer un anunci per la ràdio local per animar a la participació.

- Escriure el Pregó en grup però no llegir-lo.

- Llegir el Pregó però no escriure’l.

- Fer fotografies per documentar l’acte.

- Viure la festa per redactar la notícia pel blog de la classe o per la web de l’escola.

- Viure la festa per explicar la notícia per ràdio local.

- Viure la festa per crear un vídeo per Youtube.

- Viure la festa i fer entrevistes per mostrar l’experiència de la festa.

- Recollir dades reals per després poder preparar problemes de mates sobre el Carnaval. 

Com heu vist hi ha moltes possibilitats però les hem d’activar. Alguns pensen que només hi ha blanc o negre: o et disfresses o no participes i hi ha una extensa gama de grisos. Potser d’entrada algú pot quedar parat i no saber escollir què pot fer i evitar triar però per això comencem a parlar-ne amb temps. Molts necessiten fer “xup xup” i anar remenant i trobant quin pot ser el seu lloc. On poden gaudir... tothom hauria de poder gaudir de la festa i tenir-ne un bon record.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada