Els primers dies després de vacances són
especialment “odiats“ pels alumnes d’altes capacitats perquè solen ser dies en
els quals els mestres aprofiten per veure el nivell de la classe i sobre tot
per “repassar”.
Feu servir l'avaluació inicial per determinar
el punt de partida de cada alumne o grup d'alumnes. Així podreu generar
projectes de treball autònom per a aquells alumnes que ja hagin adquirit les
competències i coneixements requerits i, repassar i dedicar més temps a aquells
que necessiten més suport.
El coneixement i les competències es mostren
millor en situacions on cal aplicar aquest coneixement i habilitats i no en exàmens
tipus test basats en la memòria. Posa els alumnes en situacions reals, davant
problemes concrets que hagin de resoldre i demana que resolguin aplicant els
seus coneixements previs i/o investigant pel seu compte.
És molt útil recollir les dades. Crea una
rúbrica pròpia per deixar evidència d'aquesta avaluació i recollir dades que et
permetin una millor presa de decisions sobre l'itinerari a seguir per a cada
grup d'estudiants.
Pensem en els infants i joves d’altes
capacitats per un moment. Repassem algunes de les seves característiques: solen
mostrar alta curiositat, necessiten nous aprenentatges, la repetició els porta
a cometre més errors perquè els costa mantenir la motivació si no troben un
sentit a la tasca a realitzar.. Per tant, si ja ho saben o ho saben fer passem
a una altra cosa, aprofundim, ampliem; però no cal que repetim i molt menys de
la mateixa manera perquè els perdrem... (els políticament correctes ho faran i
no protestaran, però també els anirem perdent...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada