Avui ja és el primer dia laborable del mes de
setembre. Avui els mestres ja han començat. Els vostres fills són molt intensos
i estem en un moment clau de l’estiu. Estem a punt de tornar a la “normalitat”
després de les vacances. A casa podem fer moltes coses per preparar la
“rentrée”. La tornada a l’escola no ha de ser viscuda com el final de la bona
vida i la tornada a “la tortura”. Si és així, cal veure com viu l’escola cada
infant. L’escola és el lloc on han d’anar contents per les coses que hi
aprenen, les relacions que hi fan i les coses que se’ls proposa fer. Els
alumnes d’altes capacitats han d’anar contents a l’escola o a l’institut com
tots els infants i joves. Els centres docents han de ser llocs molt positius,
s’hi passaran una bona colla d’anys i serà on posaran la base als seus aprenentatges
i relacions socials.
Preparem la tornada a l'escola:
- Els més previsors van deixar les compres
fetes: llibres, uniformes, bates, estris... per altres serà feina d’aquesta setmana.
- És important que posem els rellotges
biològics a l’hora i aquesta setmana ens llevem i anem a dormir a una hora més
semblant a quan comenci l’escola. Podem anar preparant-nos, així encaixarem la
setmana vinent més desperts.
- Seria fantàstic, si és possible, fer una
visita a l’escola i conèixer la tutora o el tutor del curs que iniciarem. Truqueu
i pregunteu. No ha de ser molta estona però si es fa bé sol ser molt efectiu. Això
sol fer baixar l’angoixa dels qui són especialistes en esperar problemes on no
n’hi ha però ells els viuen amb gran intensitat. És l’inici de la creació del
vincle mestre-alumne, bo per a tots els infants i joves, i essencial pels
alumnes d’altes capacitats.
- Potser caldrà acabar de concretar alguna
extraescolar... amb això cada infant és
un món: n’hi ha que en voldrien fer moltíssimes i qui no en vol fer cap,
famílies on l’anglès o la natació són innegociables, altres que combinen la
música, l’esport o la robòtica amb un temps per a ells. En aquest apartat els
horaris laborals dels pares, els avis, els cangurs, els germans fan de la
logística un art...
- Cal preparar també els estris personals i
anar posant-nos a punt per dins i per fora. El joc de les expectatives és
important. Novament en aquest aspecte trobem una gran diversitat: n’hi ha que
no en vol sentir a parlar, i qui prefereix preparar tots els detalls tot. Amb
tots ells cal fer una feina extra... amb uns ajudar-los a planificar i als
altres que sàpiguen que no tot depèn d’ells...
- La darrera nit per a alguns és la més
difícil. Arriba per fi el moment esperat, o el que no volien que arribés. Si
sempre és necessària la comunicació i tenir un temps pels fills, avui és
essencial. Si tot està a punt serà més fàcil arribar al primer dia de classe.
Quan els trobem després del primer dia vigileu
amb no fer-los un tercer grau, ni bombardejar-los a preguntes. És el primer dia
i només és el primer dia. Tindrem molts dies més per millorar una mala primera
impressió o per reforçar una bona impressió. Recordeu que no només es fa des de
fora. Fem entre tots un bon curs!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada