dimarts, 15 de març del 2016

Notes i informes


Ja sabem de la gran diversitat entre els alumnes amb altes capacitats en tenim de molt competents a l’escola i d’altres que podriem dir que estan en procés... Sobretot per aquests darrers és molt important que quan redactem observacions a les notes o informes hem de tenir en compte un altra dels seus trets diferencials: l’hipersensibilitat (encara que alguns no ho mostrin a l’escola).

Per aquesta combinació proposem als mestres:
- que siguin objectius definint la situació.
- que siguin positius i possibilistes.
- que donin pistes (novament) de què podria fer per millorar la situació.
- que reconeguin explícitament la millora, si és que n’hi ha hagut, sobretot si no queda refelctida en les notes.

Potser el programa que fem servir no ens permet, o no trobem frases que encaixin... sempre es pot fer a mà. Dues frases seran suficientsper fer constar que aquest alumne d’altes capacitats rep una atenció especial, gran o petita, però la rep.

És molt important que aquests alumnes estiguin ben atesos. Què els pares sàpiguen la bona feina que feu a l’escola. I que ells mateixos vegin en les notes el reflexe del que han treballat aquest trimestre.

Alguns centres fan un informe més petit. A l’espera dels resultats de final de curs  fan un informe de seguiment. Sigui quina sigui la vostra opció no us descuideu les paraules d’ànimque els ajudin a seguir caminant endavant. Aquí teniu alguns exemples... inspiració...

“Estem molt contents amb la seva feina i la seva actitud. Segueix així!”

“Estem contents de l’evolució positiva que està fent. Hem començat a veure un canvi tot i que encara no es refelexa en les notes. De ben segur que si continua així fins el final els seus resultats poden ser molt millors.”


“Fins ara el seu comportament/ el seu rendiment acadèmic no ha estat bo a l’escola/ a l’institut. Confiem que pugui treballar seriosament en el tercer trimestre i les bones notes, sens dubte arribaran.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada