Ja sabem de la
gran diversitat entre els alumnes amb altes capacitats en tenim de molt
competents a l’escola i d’altres que podriem dir que estan en procés...
Sobretot per aquests darrers és molt important que quan redactem observacions a
les notes o informes hem de tenir en compte un altra dels seus trets
diferencials: l’hipersensibilitat (encara que alguns no ho mostrin a l’escola).
Per aquesta
combinació proposem als mestres:
- que siguin
objectius definint la situació.
- que siguin
positius i possibilistes.
- que donin
pistes (novament) de què podria fer per millorar la situació.
- que reconeguin
explícitament la millora, si és que n’hi ha hagut, sobretot si no queda
refelctida en les notes.
Potser el
programa que fem servir no ens permet, o no trobem frases que encaixin...
sempre es pot fer a mà. Dues frases seran suficientsper fer constar que aquest
alumne d’altes capacitats rep una atenció especial, gran o petita, però la rep.
És molt important
que aquests alumnes estiguin ben atesos. Què els pares sàpiguen la bona feina
que feu a l’escola. I que ells mateixos vegin en les notes el reflexe del que
han treballat aquest trimestre.
Alguns centres
fan un informe més petit. A l’espera dels resultats de final de curs fan un informe de seguiment. Sigui quina
sigui la vostra opció no us descuideu les paraules d’ànimque els ajudin a
seguir caminant endavant. Aquí teniu alguns exemples... inspiració...
“Estem molt
contents amb la seva feina i la seva actitud. Segueix així!”
“Estem contents
de l’evolució positiva que està fent. Hem començat a veure un canvi tot i que
encara no es refelexa en les notes. De ben segur que si continua així fins el
final els seus resultats poden ser molt millors.”
“Fins ara el seu
comportament/ el seu rendiment acadèmic no ha estat bo a l’escola/ a l’institut.
Confiem que pugui treballar seriosament en el tercer trimestre i les bones
notes, sens dubte arribaran.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada