És curiós el que
trobem en informes d’alumnes d’altes capacitats...
“Es distreu amb
la lectura col·lectiva”.
... i tant! Li costa tant anar poc a poc, arrencar i
frenar.. Sovint la seva velocitat lectora i comprensió lectora està a la franja
alta de la classe i moltes vegades pertany a nivells superiors. Si és així,
potser no hauria de fer lectura col·lectiva de manera habitual. Realment la
necessita? Què li aporta? Potser seria bo
que formés part del que no és obligatori, del que és negociable. Potser podria
aprofitar per llegir al seu ritme a l’aula durant aquesta estona.
“Només participa
en el que l’interessa”.
Sovint són extrems
i ens fan saber el que els agrada i el que no. A Atenció a les Altes Capacitats
creiem que cal un treball específic amb ells a través del vincle que ens
permeti marcar clar el que “toca negociable” i el que “toca no negociable”. Cal
ajudar-lo a que faci amb il·lusió el que “toca no negociable” i agafi aire amb
el “toca negociable”.
“Ha d’esforçar-se
per fer millor lletra”.
Hi ha molta
variabilitat en la seva lletra. Hi ha alguns casos que pensen tan de pressa que
la mà no els dona la mateixa velocitat. Uns altres en els que el tema és de
manca de pràctica i agilitat. Uns altres el tema és la pura deixadesa perquè
entenen que el més important és el contingut i la forma no la veuen com
important... A més podem observar que segons la matèria , la feina o la seva
extensió... sigui quin sigui el cas parlem d’una obvietat en la majoria del
infants i joves amb altes capacitats.
“Sol equivocar-se
en càlculs per manques d’atenció”.
Normalment són
precisos en els càlculs però quan se’ls presenta una tirallonga d’operacions l’equivocació
apareix. A més es pot presentar amb més quantitat quan hi ha alumnes que volen
anar ben de pressa o quan ens trobem amb alumnes que no tenen la tradició de
repassar. En aquest cas seria bo reduir
el nombre de càlculs si el que volem és saber si ho saben fer.
El que veiem com
a comentaris són elements definitoris de molts alumnes d’altes capacitats. Potser
seria convenient acotar quines són les característiques que presenten els
nostres alumnes d’altes capacitats i què podem fer amb aquests alumnes per
optimitzar els seus recursos. Per nosaltres seria molt convenient que des de l’escola es definís el que “toca i
és no negociable” i el que “toca i és negociable”. D’aquesta manera potser ens
trobaríem amb informes que ens parlin del que fem a l’escola en un grau més,
més acurat en aquesta part de la diversitat a l’alta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada