dilluns, 1 d’abril del 2019

Els bons resultats no ho són tot (Pares i Docents)


Quan els nens i joves tenen alt rendiment i una molt baixa motivació envers l’escola o l’institut els més preocupats són els pares. Molts mestres i professors no ho entenen, els sembla mentida i fins i tot diuen “no veig on és el problema, no sé de què es queixen... si ja tenen bons resultats?”

Però els resultats no ho són tot. Els pares volen fills il·lusionats, que els brillin els ulls, que gaudeixin amb el que fan. Que vagin contents als seus centres d’ensenyament pel què aprenen, pel què hi fan i se’ls proposa fer, i per les relacions que hi mantenen. Però de vegades el relacionat amb la part acadèmica es viscut pels infants i joves com un problema. Sovint assoleixen els coneixements o els procediments moltes vegades abans de que es proposin a classe, després queden activitats repetitives i poc creatives que res aporten a la seva curiositat que es va diluint poc a poc. N’hi ha que pensen: “si ja tinc els resultats per a què més”. I es van apagant... i si a més són nois o noies que volen passar desapercebuts, ja tenim el quadre complet.


I ara què? Com tornem a posar en marxa als més potents desencantats? Sens dubte a partir del VINCLE i l’escolta activa, amb els docents que puguin ser referents per aquests alumnes. S’han de sentir coneguts, reconeguts i estimulats per oferir la millor versió d’ells mateixos. És feina dels tutors i també d’altres professors. Els han de conèixer per veure què els podem oferir per tornar-los a posar en marxa perquè encara que els resultats siguin bons, fins i tot excel·lents, no ho són tot.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada