dimarts, 11 d’abril del 2023

Sant Tornem-hi! (pares i docents)

 

Avui dimarts és Sant Tornem-hi a Catalunya! Per bona part de l'estat espanyol va ser ahir però nosaltres necessitàvem un dia més per menjar-nos la Mona i celebrar aquests dia amb padrins i fillols per lo religiós o per lo civil...  

S'han acabat les vacances de Setmana Santa i enfilem un tercer trimestre súper curt, súper ràpid que s'evaporarà ràpidament (sobretot pels alumnes de 2n de Batxillerat)... Alhora aquest tercer trimestre alguns el viuran com en càmara lenta i no s'acabarà mai, i és que la percepció del temps és tan subjectiva que mereix que observem i preguntem als nostres infants i joves i no ens quedem només amb les nostres impressions...

Per alguns infants i joves el temps d'escola o institut és moooolt llarg. M'agradaria que no fos així, perquè entenc que haurien d'anar contents a l'escola/a l'institut per les relacions que hi poden mantenir, pel que hi aprenen i pel que se'ls proposa fer. Passaran molts anys fins que no estiguin en una empresa, amb uns amics, a casa seva, en un projecte... tants anys com a l'escola. Hauria des ser un temps fantàstic per testejar com són, com volen ser, com volen viure... però alguns el viuen amb por o amb dificultats.

Quan fem noves propostes hi ha docents que responen: "pel curs vinent, ja pel que queda d'aquest curs... estem al tercer trimestre!" Aquests docents no veuen que cada hora té seixanta minuts i cada setmana cinc dies i que encara hem d'escriure abril, maig i juny en la data (encara que el primer i el darrer no siguin sencers).

Us proposo que posem fil a l'agulla i comencem ara a preparar, a proposar , a entrenar perquè quan arribi setembre ja estigui tot engegat i no haguem d'esperar a posar-nos en marxa que tota la maquinària estigui ben engreixada (que el tutor/a  el conegui, que coneixem el grup de companys, que els professors hagin vist el nivell...).Si comencem ara quan arribi setembre podrem posar en marxa de manera automàtica el que ja està acordat i guanyarem un temps preciós. I el nostre alumne estarà atès i es sentirà atès des d'ara (tan de bo ja s'hi senti però sinó podem començar de seguida).

Cal posar la lupa i veure les seves necessitats. Ho haurem de combinar amb què pot oferir el centre (aquí necessitarem certa dosi de creativitat). Si us cal, podeu contactar amb mi (Sílvia Llucià, especialista en intervenció educativa en altes capacitats 646 48 6159 o a atencioaltescapacitats@gmail.com) visc a Barcelona però les pantalles ens han obert al món.

Aquests trimestre sempre és especial. Aquests curs comença amb Sant Jordi i acaba amb l'acomiadament de mestres i companys en els cursos terminals o la separació en els cursos que els barrejaran i faran nous grups a la mateixa escola, la separació quan hi ha canvi d'escola o simplement la separació de l'estiu. Un trimestre amb contingut i un extra d'emocions. Els hem d'acompanyar a tots però no podem oblidar als infants i joves amb altes capacitats, identificades o no. Deixem l'espai que requereixen però estiguem presents si ens necessiten.  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada