dissabte, 23 de setembre del 2017

Alguna cosa s'està movent...


No es tracta només de les grans organitzacions amb models propis com els Jesuïtes amb l’Horitzó 2020, l’Escola Pia amb el Summem, el Fedac amb avuixdemà o les escoles que formen part de l’Escola Nova 21... Escoles de tot el país fan passos, petits o grans, però molt ferms per adequar l’ensenyament als nous temps i al futur que esperem.

A Atenció a les Altes Capacitats treballem amb un munt d’escoles repartides per tot el territori (44) de tot tipus: grans i petites; de poble i de ciutat; públiques, concertades i privades... Veiem des de la primera línia la passió dels mestres per ser bons professionals i aconseguir que els seus alumnes siguin la millor versió d’ells mateixos. I també la preocupació d’alguns de tenir el mitjans per arribar-hi.  

Potser no cal canviar-ho tot. Cal separar el gra de la palla. Mantenir el que funciona i canviar el que no funciona i sobretot, tenyir-ho tot de possibilitat.
“Quan puja el nivell del mar tots els vaixells pugen”. La primera vegada que vaig sentir aquesta frase aplicada a l’educació vaig pensar que era un metàfora que de ben segur que faria servir... Nosaltres que treballem amb l’atenció dels alumnes d’altes capacitats volem atendre les seves necessitats però no d’una manera excloent sinó inclusiva.

Us deixo amb un text d’una mestra: “Aquest curs continuo amb els meus alumnes de 2n de primària el mètode ABN de matemàtiques, i avui han realitzat la primera activitat del Sol, amb el número 55 i aquest ha estat el resultat. Es motiven sols i realitzen càlculs que de vegades nosaltres no vam arribar a pensar. Estic molt satisfeta dels resultats i de veure als meus alumnes il·lusionats per fer matemàtiques.” (imatge de la pissarra) Fa uns anys el 55 només apareixia després del 54 en una fitxa en la que havien de fer la numeració (exageració cinematogràfica, però als bon entenedors no els cal més explicacions...).


Les nostres escoles no només han pintat les parets i han fet alguna formació en camps concrets com el treball per projectes, l’ús de les tablets, nous models de didàctica, robòtica o relaxació o fins i tot altes capacitats... estan posant en pràctica el que han aprés en un entorn optimitzat. Ara que el curs ja ha començat a rodar comencem a veure el canvi...


   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada