dimarts, 3 de maig del 2016

Amb la bona intenció no n’hi ha prou...


Avui ens acostem a una activitat ben intencionada de P5 per fomentar la lectura. Els infants s’emporten un llibre a casa i el llegeixen. Quan el tornen llegit obtenen un gomet. Hi ha infants que s’hi ha enganxat i llegeixen un llibre cada dia. Un llibre amb grans dibuixos i poques frases.

El protagonista de la nostra història d’avui quan va començar aquesta activitat ja llegia molt bé: amb entonació i amb un alt nivell de comprensió. Llegia llibres de 50 pàgines amb un vocabulari molt més elaborat i amb algunes paraules “difícils”.

Al començament no s’hi va acabar d’enganxar... no sabem si per no tenir més gomets que els altres o si era perquè ara la lectura ja no és una de les seves prioritats perquè prefereix jugar als escacs... Després va veure que una nena s’escapava en el nombre de coments i ell volia estar el segon a no massa distància.

I ja tenim el conflicte... ell pot llegir llibres més gruixuts però no en un sol dia. I la norma és un llibre, un gomet. Primer va preguntar si ell podria llegir llibres més gruixuts i com es valoraria però la mestra va repetir: un llibre, un gomet. Què va fer el nostre protagonista? Dons sí, llegir llibres més petits que li permetin acumular gomets i no deixar que la nena s’escapi.

La idea de la mestra era bona i engrescadora però no ha tingut en compte els infants de la franja de dalt. Com tantes vegades, en parlem i les coses es solucionen de seguida i es busquen solucions creatives. Hi ha llibres més gruixuts que valen dos gomets i fins i tot tres perquè necessiten tres dies per ser llegits. I no hi ha cap problema. Tots els nens ho entenen.

Ara, en el nostre país ja hi ha tradició d’atendre a les necessitats dels alumnes amb necessitats educatives especials per la franja de baix. Esperem que arribi un dia en el qual quan es proposi una activitat en qualsevol escola del país: pública, privada o concertada... es pensi també en els alumnes amb bones capacitats.


Ja vàrem parlar en un post anterior sobre les operacions en dos minuts. (“Activitat d’aula” del 19 de febrer de 2016).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada