Avui ens acostem
a una activitat ben intencionada de P5 per fomentar la lectura. Els infants
s’emporten un llibre a casa i el llegeixen. Quan el tornen llegit obtenen un
gomet. Hi ha infants que s’hi ha enganxat i llegeixen un llibre cada dia. Un
llibre amb grans dibuixos i poques frases.
El protagonista
de la nostra història d’avui quan va començar aquesta activitat ja llegia molt
bé: amb entonació i amb un alt nivell de comprensió. Llegia llibres de 50
pàgines amb un vocabulari molt més elaborat i amb algunes paraules “difícils”.
Al començament no
s’hi va acabar d’enganxar... no sabem si per no tenir més gomets que els altres
o si era perquè ara la lectura ja no és una de les seves prioritats perquè
prefereix jugar als escacs... Després va veure que una nena s’escapava en el
nombre de coments i ell volia estar el segon a no massa distància.
I ja tenim el
conflicte... ell pot llegir llibres més gruixuts però no en un sol dia. I la
norma és un llibre, un gomet. Primer va preguntar si ell podria llegir llibres
més gruixuts i com es valoraria però la mestra va repetir: un llibre, un gomet.
Què va fer el nostre protagonista? Dons sí, llegir llibres més petits que li permetin
acumular gomets i no deixar que la nena s’escapi.
La idea de la
mestra era bona i engrescadora però no ha tingut en compte els infants de la
franja de dalt. Com tantes vegades, en parlem i les coses es solucionen de
seguida i es busquen solucions creatives. Hi ha llibres més gruixuts que valen
dos gomets i fins i tot tres perquè necessiten tres dies per ser llegits. I no
hi ha cap problema. Tots els nens ho entenen.
Ara, en el nostre
país ja hi ha tradició d’atendre a les necessitats dels alumnes amb necessitats
educatives especials per la franja de baix. Esperem que arribi un dia en el qual
quan es proposi una activitat en qualsevol escola del país: pública, privada o
concertada... es pensi també en els alumnes amb bones capacitats.
Ja vàrem parlar
en un post anterior sobre les operacions en dos minuts. (“Activitat d’aula” del
19 de febrer de 2016).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada