dimecres, 16 de desembre del 2015

Posem notes, fem informes


Certament és difícil avaluar als alumnes d’altes capacitats. En algunes coses es surten del mapa i només tenim fins el 10. Però per contra molts tenen moltes cosetes a millorar: despistes, presentació, lletra, dibuix, organització de l’espai, seguiment de normes...

Es difícil posar sobre el paper el que veiem... i sobretot el que sabem però no acabem de veure...

Hem de felicitar els seus èxits i  punts forts però alhora esperonar-los perquè vagin millorant en aquelles coses que precisen d’una millora. Cal concretar els aspectes millorables i mostrar la confiança de que ho poden aconseguir. Aquesta confiança és l’inici de l’èxit. Quan la pilota està a la seva teulada solen respondre bé... però cal acompanyar-los... són nens!


És molt important que posem a les notes o als informes una petita frase que indiqui que estem treballant la seva especificitat sigui amb les coses intangibles (la mirada, donar temps per pensar,  ajudar-lo a frenar la impulsivitat...) o amb les més tangibles (proposar uns deures diferents, donar temps per llegir quan acaba, mitigar les repeticions amb un dossier per pensar, tenir un temps de treball en petit grup...). 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada