Certament és difícil avaluar als alumnes d’altes
capacitats. En algunes coses es surten del mapa i només tenim fins el 10. Però
per contra molts tenen moltes cosetes a millorar: despistes, presentació,
lletra, dibuix, organització de l’espai, seguiment de normes...
Es difícil posar sobre el paper el que
veiem... i sobretot el que sabem però no acabem de veure...
Hem de felicitar els seus èxits i punts forts però alhora esperonar-los perquè
vagin millorant en aquelles coses que precisen d’una millora. Cal concretar els
aspectes millorables i mostrar la confiança de que ho poden aconseguir. Aquesta
confiança és l’inici de l’èxit. Quan la pilota està a la seva teulada solen
respondre bé... però cal acompanyar-los... són nens!
És molt important que posem a les notes o als
informes una petita frase que indiqui que estem treballant la seva
especificitat sigui amb les coses intangibles (la mirada, donar temps per
pensar, ajudar-lo a frenar la
impulsivitat...) o amb les més tangibles (proposar uns deures diferents, donar
temps per llegir quan acaba, mitigar les repeticions amb un dossier per pensar,
tenir un temps de treball en petit grup...).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada