dimarts, 18 de desembre del 2018

Notes fi de trimestre (Docents)


S’acaba el trimestre i amb ell arriben les sessions d’avaluació. Els professors han de posar nota de la feina d’aquest primer període del curs. Ara ja no són aquelles notes numèriques però són valoracions a la fi de diferents aspectes competencials de les àrees treballades a l’escola.

Els assoliments tenen una graduació i amb ells anem fent  la classificació dels alumnes. Però difícilment  amb aquesta observació n’hi ha prou i per això s’acompanya de les observacions dels mestres o dels tutors per ajustar aquells aspectes que no queden inclosos o que es volen fer constar d’una manera especial.

Quan a l’escola estem treballant amb infants d’altes capacitats i s’està treballant d’una manera específica amb un infant d’altes capacitats; tan si és amb una atenció personalitzada de tutoria, o amb un PI metodològic; la intervenció hauria d’aparèixer a les notes.Amb un parell de frases de tutoria és suficient per deixar constància de la feina que s’està fent. D’aquesta manera tan la família com el centre tenen constància escrita del que s’està fent. La valoració pot ser que està en procés però n’ha de quedar constància. De vegades els programes informàtics no ho permeten i acaben sent frases posades a mà. D’una manera o altra, es convenient que la feina que s’està fent quedi reflectida en les notes de final de trimestre o d’avaluació.


Alguns infants i joves d’altes capacitats necessiten explicacions. Què he de fer per poder sortir de l’actitud satisfactòria? Perquè la meva valoració és d’assoliment notable si tots els resultats de proves són excel·lents? Necessiten respostes. És important que els professors no s’ho prenguin com un desafiament a la seva autoritat... No estan fent una reclamació, necessiten saber. A partir de la nostra resposta decidiran si n’estan satisfets o han se reclamar formalment. El que fan els alumnes de Batxillerat, ells comencen molt abans gràcies al seu esperit crític. Molt sovint la nostra resposta justificada és suficient. Però ho han de fer bé: sense exigències, amb un bon to, i en el moment adequat. Si no és així cal indicar-los-hi com fer-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada