dijous, 6 d’octubre del 2016

Vincle i observació


Aquestes primeres setmanes de curs dues han estat les paraules clau ples nostres docents amb alumnes identificats amb altes capacitats: VINCLE i OBSERVACIÓ.

La primera paraula és VINCLE. És imprescindible que es crei una relació de complicitat-confiança entre l’alumne i el professor. És el que voldríem per tots els alumnes però pels alumnes d’altes capacitats és imprescindible, sobretot quan parlem del tutor-a. Saber trobar un temps per parlar i escoltar, per acostar-nos sense jutjar... segur que descobrirem un diamant en brut.

La segona paraula és OBSERVACIÓ. Hem d’observar el que fan i intentar esbrinar per què ho fan. No és el maeix anar lent en l’execució de les tasques perquè no vol ser el primer d’acabar, perquè comproba mil vegades els resultats o perquè les tasques són massa fàcils i poc engrescadores...


El vincle i l’observació posaran les bases de la intervenció educativa. Hi ha una gran diversitat en els alumnes d’altes capacitats. Tots són diferents i per això no és possible proposar una mateixa intervenció per a tots els alumnes d’altes capacitats. Primer cal veure quines són les seves necessitats i combinar-ho amb el que pot oferir cada centre en concret. Aquí, l’experiència, l’amplitud de mires i l’ús de la creativitat són un grau.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada