Aquestes primeres
setmanes de curs dues han estat les paraules clau ples nostres docents amb
alumnes identificats amb altes capacitats: VINCLE i OBSERVACIÓ.
La primera
paraula és VINCLE. És imprescindible que es crei una relació de
complicitat-confiança entre l’alumne i el professor. És el que voldríem per
tots els alumnes però pels alumnes d’altes capacitats és imprescindible,
sobretot quan parlem del tutor-a. Saber trobar un temps per parlar i escoltar,
per acostar-nos sense jutjar... segur que descobrirem un diamant en brut.
La segona paraula
és OBSERVACIÓ. Hem d’observar el que fan i intentar esbrinar per què ho fan. No
és el maeix anar lent en l’execució de les tasques perquè no vol ser el primer
d’acabar, perquè comproba mil vegades els resultats o perquè les tasques són
massa fàcils i poc engrescadores...
El vincle i l’observació
posaran les bases de la intervenció educativa. Hi ha una gran diversitat en els
alumnes d’altes capacitats. Tots són diferents i per això no és possible
proposar una mateixa intervenció per a tots els alumnes d’altes capacitats.
Primer cal veure quines són les seves necessitats i combinar-ho amb el que pot
oferir cada centre en concret. Aquí, l’experiència, l’amplitud de mires i l’ús
de la creativitat són un grau.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada